vrijdag 13 november 2015

First steps in sewing


Afgelopen zomer bedacht ik me dat een naaimachine wel een leuke aanvulling zou zijn op het haken. Dus er moest een naaimachine komen. Op mijn verjaardag vroeg ik geld zodat ik dit daarvoor kon inzetten.
Na m'n verjaardag begon het grote zoeken.  Ik had helemaal geen ervaring met naaien dus wist niet waar ik moest beginnen. Wat past binnen m'n budget? Wat wil ik er straks mee kunnen? Ik wilde niet dat ik te snel uit een beginnersmachine zou groeien maar het moest ook weer niet te duur worden.

Last summer I thought that sewing would be a nice edition to my crafts. So I needed a sewing machine. For my birthday I asked for money to use for this purpose. After my birthday I spend a lot of time searching. I didn't have any experience sewing so I didn't know where to start. What would fit my budget? What did I want to do with the machine? I didn't want to grow out of my machine too quickly but I didn't need a very expensive one either.



Uiteindelijk werd het een Singer via bol.com want daar had ik nog aardig wat kadobonnen van liggen.
Tja en toen stond er dus begin september een prachtige machine thuis. Maar weer het internet op dus om de basics onder de knie te krijgen. Online naailes en Pinterest hielpen me aan wat ideeën. Ik had een lapje stof liggen en wat naaigaren dus ik kon aan de slag.

In the end I decided for a Singer also because I still had some gift cards from this shop. And now what I thought when the machine was delivered. More searching on the web for the basics. I found an online sewing series and Pinterest helped me to develop some ideas. I had some fabric lying around and some thread so I could get started.

Eerst maar eens wat proefsteken op een proeflapje. En toen was ik al bij les 3. Een heus eerste project: een speldenkussen.

I started with some test stitching on a piece of scrap fabric. And then I was at lesson number 3 already. A first real project: a pincushion.



Trots dat het gelukt was heb ik het speldenkussen in gebruik genomen. Op internet bestelde ik nieuwe stofjes  om ook de vervolglessen te kunnen doen. Hierover een volgende keer meer.

Proud that I made this project I started using it. On the internet I searched for new fabrics to be able to do the next lessons. I will tell you more about that in a next blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten