donderdag 12 november 2015

Kraamcadeau


In juli kreeg een vriendin een zoontje. Ik heb lang zitten twijfelen wat ik voor haar zou maken. Uiteindelijk kwam ik dit patroon tegen, simpel maar schattig en met de mogelijkheid om er een subtiel kleurtje aan te geven.

A friend of mine had a baby in July. It took me a long time to think about what to make for her. Untill I discovered this pattern (the original pattern in English (login required)). A simple but cute blanket/cape with the possibility for some colored detail.

 
Het patroon haakte lekker snel weg wat mooi was want door de twijfel was ik vrij kort op de uitgerekende datum pas begonnen. Aangezien ik het wilde geven bij het plaatsen van het geboortebord in de voortuin was het nog spannend of het op tijd af zou zijn.
Het patroon staat beschreven met een heel ander dikte garen dus het was even puzzelen maar het is gelukt. Uiteindelijk is het een dekentje/cape geworden van 85 bij 85 cm van Stylecraft met haaknaald 4. Ik had bijna 6 bollen nodig voor de deken.

Fortunately the pattern was quick to crochet. I started near the due date and wanted to visit quickly after the birth.The dutch pattern was described with a different weight yarn so it took me some time, but it worked out. The blanket measures 85 by 85 cm in Stylecraft yarn with hook 4 mm. I used just under 6 skeins of yarn for the blanket.

Het lichte blauw in de rand van het dekentje paste uiteindelijk goed bij het kamertje. Dus deze kleine jongen kon in stijl slapen :)

The light blue edge was a perfect match to his bedroom. So this little boy slept in style :)

  
  • Afmetingen/Measurements: 85 x 85 cm
  • Patroon/Pattern: Steek voor Steek 
  • Wol/Yarn: Stylecraft Special DK, Grey and Cloud Blue
  • Haaknaald/Hook size: 4mm

Ik zet mijn projecten ook op Pinterest, wil je mijn bord volgen?
I pin my projects to Pinterest as well, want to follow me?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten