maandag 16 november 2015

Sewing a cushion cover


Op stoffen.net bestelde ik een aantal stofjes. Het zijn mijn eerste projecten dus ik beoordeelde ze vooral op prijs. Een aantal kwamen uit de reststukken en waren dus afgeprijsd. De bestelling liet wat op zich wachten. Gelukkig kreeg ik na een week een bericht dat mijn bestelling onderweg was.

De volgende stap uit de online naaicursus was een kussenhoes maken. Een simpele zonder rits maar met overlappende stof als sluiting. Ik zocht een leuk stofje uit dat bij onze woonkamer past en ging aan de slag. Wat een uitdaging om het netjes af te tekenen en uit te knippen! Ik wilde namelijk wel dat het patroon recht zou lopen.



On stoffen.net I ordered some fabric. I wanted to make my first projects so my main selection criterium was price. They also have a selection of scraps/leftovers that are marked down. My order didn't arrive as quickly as promised. Luckily I received an email telling me my order was being shipped after a week.

The next step in my sewing lessons was a cushion cover. A simple one withou a zipper but with the fabric overlapping. I searched for fabric that suited our livingroom and went to work. What a challenge to marking the fabric and cutting it! Especially since I wanted the pattern to be aligned.


Het aan elkaar naaien viel me alles mee, alleen maar rechtdoor en rechte hoeken en dat doet mijn machine eigenlijk als vanzelf. Het resultaat ligt inmiddels te pronken op onze bank.

The sewing was easy. Only straight lines and corners. The result can be found on our couch.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten