maandag 30 november 2015

Simple Baby Bib


Op Pinterest kwam ik dit patroon met tutorial tegen voor een eenvoudig slabbetje voor baby's en dreumesen. Dat leek me wel een mooie uitdagen. Er zaten weinig rechte lijnen in dus dat schrok me wel een beetje af. Ik vroeg me af of ik niet wat overmoedig geworden was door de eerste lessen.

On Pinterest I found this pattern (sorry, tutorial is Dutch only) for a simple bib for infants and toddlers. It seemed like the perfect challenge. The only thing I feared was the lack of straight lines. I wondered if I had become reckless because of my earlier progress during the online lessons.


Ik maakte de slabbetjes keerbaar met een laagje absorberende molton in het midden. En gebruikte klitteband voor de sluiting.
Knippen deed ik door gewoon de stof van de drie lagen op elkaar te leggen (met de goede kanten tegen elkaar). Zo kon ik dit na het knippen gelijk spelden. Ik ontdekte ook hoe handig het was om een patroon te hebben om op te spelden en dan langs te knippen.

I made the bibs reversible with a layer of flanel (molton in dutch) in the middle for absorption. I used velcro for the closure.
I did the cutting trough three layers of fabric on top of each other (right sides facing). This made it possible to cut right after pinning. I also discoverd how easy it was to have a pattern pinned on the fabric and then cut it.



Daarna kwam het spannende deel het naaien. De grote bochten gingen goed. De bovenkant van het slabbetje was wel lastig maar vooral een kwestie van langzaam naaien en eventueel stoppen om bij te draaien.

After that the exiting part of sewing started. The large curves went well. The top of the bib was tough but went wel by going slowly and stopping to pivot when necessary.

Ik heb er al een paar gemaakt als voorraad voor de babyboom die in mijn vriendengroep rondgaat.

I made a couple for the babyboom that is happing among my friends.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten