woensdag 25 november 2015

Tote bag


Vrij snel na het project kussenhoes begon ik aan de volgende les, een tasje naaien. Qua voorbereiding een hele klus want de stof en het patroon liepen niet recht en ik ben nogal een pietje precies wat dat betreft. Na heel veel meten en nog meer meten had ik de stukken uitgeknipt.

Fairly quick after my cushion cover project I started on my next lesson, making a tote bag. The preparation took the longest. The fabric and pattern were not aligned and I wanted it to be right. After a lot of measuring and some more measuring I finally cut the fabric.

Het stofje, the fabric. via stoffen.net
 En toen begon het feest, alles moest gestreken worden. Ik vind dat nogal gedoe want de strijkplank staat op zolder en mijn naaimachine beneden. Maar het wordt er wel echt netter van…

And then it really started, everything needed ironing. I don't like that because my Iron is upstairs and my sewing machine downstairs. But it really gets much nicer when you do iron…


Ook hier waren het vooral rechte lijnen wat me dus erg meeviel. Het resultaat ben ik weer tevreden over. Op vakantie ging deze tas gelijk mee als project-tas voor mijn haakprojecten.

Again sewing was a  lot of straight lines so I found it relatively easy. I'm happy with the result. During my vacation this bag went with me as a project bag for my crochet projects.

My tote bag in use
 Wat denk je er van?

What do you think?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten