woensdag 2 december 2015

Blanket tadah :)


Mijn zusje woont een eind weg, ik zie haar daarom niet zo vaak. Ze had van mij nog geen creatie gekregen dus het werd hoog tijd. Ik schreef er hier al over. Ik plande om de deken voor de verjaardag van m'n zusje te geven. Ik begon er ruim op tijd mee, 2 maanden van te voren.

My sister lives somewat far away (relative to our small country). She didn't receive one of my projects so it was about time for that. I wrote about it here. I planned on gifting it for my sisters birthday. I started on time when I still had 2 months to work on this project. 
 

Ik begon te golven. Als je eenmaal in het ritme van het patroon zit is het patroon erg eenvoudig.
Ik had vooraf het patroon gemaakt met deze tool. Erg handig als je een random patroon wilt maar je wilt vooraf toch wel een idee hebben (aangezien je toch ongeveer de juiste hoeveelheid wol moet aanschaffen).

So I started rippling away. Once you get into the rythm this pattern becomes very easy.

I figured out a pattern of stripes using this stripe generator. A very handy tool when you want a random pattern but you want to figure it out before you start (because you need to buy approximately the right amount of yarn).
 
 

En toe was ik ineens alweer klaar.

And then all of a sudden I was finished.
 




Ik had nog aardig wat wol over en ik had nog een binnenkussentje liggen. 1 en 1 is 2 dus ik besloot een kussenhoesje te maken. Het strepenpatroon hierbij baseerde ik op de hoeveelheid wol die ik nog had. Ik maakte een rechthoekige lap die ik met een kleine overlap aan elkaar zette. Dit was geïnspireerd op dit voorbeeld maar dan wel gewoon met dezelfde steek als de deken.

I had some leftovers of my yarn and I had a cushion lying around. 1+1 makes two, so I decided to make a cushion cover. I based the pattern of stripes on the amount of yarn I had leftover. I made a rectangular size that I sewed together with a small overlap. This was inspired by this cover but I used the same stitch as in the blanket.



De details en materialen / The details and materials
Size / Afmetingen
110 x 155 cm
Yarn / Wol
Stylecraft special DK:
Black (2), Graphite (3), Silver (3) and Sunshine (3)
Crochet hook / Haaknaald
4.0 mm
Etcetera:
4 black buttons (20mm diameter)

M'n zusje was erg blij met het dekentje. Ze verwachte het kussentje er niet bij dus dat was een echte verassing!

My sister was very happy with the blanket. She didn't expect the cushion cover so that was a real surprise for her.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten