donderdag 25 februari 2016

Idea for cheap fabric



Ik ben nog steeds volop aan het oefenen op mijn 'naaiskills' maar ik wil aan mijn oefen projecten niet te veel geld uitgeven. Daarom fietste ik vorig jaar een keer naar de kringloop bij ons in de buurt. Ik was op zoek naar kleding om te vermaken of op te leuken maar ook naar stukken stof die ik kon hergebruiken. Wij wonen in een vinex-wijk waar veel tweeverdieners wonen. Er wordt dus veel bruikbaars afgedankt. Maar de andere kant is dat de prijzen van sommige kledingstukken aan de hoge kant zijn. Te hoog om het zonder plan te kopen en verknippen. Uiteindelijk slaagde ik wel en toog naar huis met een fietstas vol stoffen. Ik vond onder andere:
  • Een effen wit en een bedrukt dekbed overtrek met auto'tjes
  • Een roze mannen overhemd met weinig taillering.
  • Een blouse waarvan ik dacht dat hij redelijk rechtoe-rechtaan was en dus redelijk veel bruikbare stof maar die later toch wat getailleerd bleek.
Na een wasbeurt bleken deze items er nog prima uit te zien dus gingen ze op de stapel. Van de dekbedovertrekken heb ik inmiddels al wat stukken gebruikt. De kledingstukken liggen nog te wachten tot zich een goed idee of project meld.

I'm still practicing my sewing skills and don't want to spend too much on fabric for my practice projects. That's why I got on my bike (yes, I'm Dutch) to the nearest goodwill. I was searching for clothes to refashion or large pieces of practice fabric. We live in a suburb with a lot of wealthy people. That means a lot of the donated stuff is high quality but they also know what to charge. Sometimes to much to buy things without a plan. I did score some nice things and went home with a bag full of fabric. what I found:
  • a white duvet cover and a printed cover with cars
  • a pink mens' shirt that wasn't slim fit
  • a blouse with a nice print but wrinkly fabric
After a round in the washing machine all the items looked fine so they went into my stash. I used part of both duvet covers, the other items are still waiting for a plan.



Gebruik jij ook wel eens de kringloopwinkel op deze manier?
Do you use goodwill for cheap fabric?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten