woensdag 13 april 2016

Little striped bag


M'n vriend had laatst nieuwe oordopjes voor bij zijn telefoon aangeschaft. Voor je het weet zitten die in je tas overal omheen gewikkeld. Daarom wilde hij wel graag een zakje om ze netjes in op te bergen. Dat moest toch niet moeilijk zijn dacht ik en ik ging aan de slag. Ik tekende een mal op een ruitpapiertje en zocht met goedkeuring van vriend een restje blauw gestreepte stof uit.

My boyfriend recently bought a couple of earphones for his phone. We all know how they get tangled up quickly. That's why he requested a small bag for storage. That's not hard I thought and went to work. I made a template on some paper and found some striped fabric that was approved by the boyfriend.

Het op maat snijden was zo gebeurd. Ik zigzagde de zijkanten en nu kwam het aan op het in elkaar zetten. Ik streek de vouwen voor het tunneltje er vast in en naaide de zijkant aan elkaar. Daarna bedacht ik me dat het zo klein was dat het niet om de vrije arm van m'n naaimachine paste.  Ik besloot daarop maar gewoon per kant het tunneltje vast te zetten. Dat was even wat gepriegel met spelden maar lukte prima. Smal lintje erdoor en klaar was het zakje al.

I cut the fabric quickly so I could finish the raw edges. Now I 'only;  had to sew. I pressend the folds for the tunnel and sewed the long sides together. After that I realised that I couldn't fit the opening around my sewing machine. After some fidgeting I managed to sew each tunnel separately. A thin ribbon finished the bag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten